Kom ihåg !!

Tycker NI är lite dåliga på att ge kommentarer.
Så det är bara att skriva, jag skall svara på allt !!

Vore kanon skoj om ni följde bloggen på något av sätten.
Så jag känner att jag verkligen skriver inlägg till läsare !

söndag 21 april 2013

Hemma igen & Söndags bestraffning

Har varit hemma ett tag. En trevlig helg med Far och hans kompis uppe i Nittorp.

Som ni såg var det marknad igår. Kallt i början med solen hittade även fram dit tillslut. På kvällen var det bara lugnt och stillsamt. God mat och mycket snack. Ja, Far och hans vän pratade ju mest. Som jag trodde så visste han inget om Fars smisk uppfostran av mig. Så inget sådan hände.

Körde hem tidigt idag och på eftermiddagen satt vi och solade nakna på vår nystädade altan. Skönt och mysigt. Har ingen insyn från grannar eller så där bak, så vi är ofta nakna när solen tittar fram.



Senare på eftermiddagen sa Far att jag behövde lite bestraffning.

- Varför frågade jag ! Jag har väl inte gjort nåt fel i helgen ?
- Nä, men det bara är så pojk !

Så jag fick ställa mig på alla fyra på bordet och Far hämtade remmen och kameran som vanligt. Han bestraffade mig så att rumpan sved, jag tyckte det var orättvist. Jag begriper att jag får aga när jag gjort fel eller så. Men detta var Far's sätt att få mig att komma ihåg vad som händer OM jag gör fel.






Efter ett tag var det över och Far började fixa med maten.

Ha en fortsatt bra dag. Jag skall ut i solen lite till.

/Lelle.


4 kommentarer:

  1. Bra att din Far vet hur du skall lägga upp röven. Pojk !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver samma medicin

      Radera
  2. Nephew28@hotmail.com

    SvaraRadera