Kom ihåg !!

Tycker NI är lite dåliga på att ge kommentarer.
Så det är bara att skriva, jag skall svara på allt !!

Vore kanon skoj om ni följde bloggen på något av sätten.
Så jag känner att jag verkligen skriver inlägg till läsare !

onsdag 1 maj 2013

En avslagen dag & Blöjstraff

Hej bloggen.

Sov jätte länge idag, det var ju hur länge sedan som helst jag gjorde det. Och Far lät mig göra det också.
Han var väl inte heller så pigg i morse kan jag tro. Vet inte när han kom i säng. En av gubbarna sov över här på soffan.

I går kom gubbarna hit vid 18 tiden. Men Sten var inte med, för han var i väg på annat håll. Synd !

Vi åt en bit mat och pratade lite. Sedan vid 20 tiden gick dom ut för att ta någon öl och kolla på majbrasan som dom hade här i byn. Jag stannade hemma, för jag är fortfarande förkyld. Det märktes på Far och gubbarna att dom hade förståelse för det. Dom pratade inget om att jag skulle ha bestraffning eller så.

Jag grejade lite med datorerna och sådant. Och när dom kom tillbaka vid 22 tiden, så var dom väldigt glada och lite berusade. Inget hände, som tur var. Utan jag gick och la mig rätt tidigt och somnade trots att dom var högljudda där uppe.

Idag när vi fikat sa Far:

- Det är ju vilodag idag, så då passar det bra att ha blöja på pojken, eller hur ? 

Hans vän tittade på honom och höll med.

Så jag fick lägga mig på sängen, han tog av mina kalsonger och upp med benen och han satte på en blöja.

Hans vän kollade på och sa:

- Det var länge sedan jag satt blöja på någon. Hade nästa glömt hur man gjorde. Och dessa moderna blöjor är ju rätt enkla.

- Ja, men jag har beställt hem nya blöjor av äldre sort, för jag har en massa plastsnibbar hemma. Så då blir det lite mer pyssel med det !



När blöjan var på och fotad, så gick dom ut på altanen. Är ju väldigt fint väder idag. Jag skall gå ut dit en stund också.

En bra dag till er alla.

/Lelle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar